Wednesday, September 16, 2009

爱情的成熟与不成熟

刚刚听到YES933的周重庆说了一段关于爱情的话。有个名人(不知道是谁,我听到但忘了,应该是某位西方的思想家之类的人物吧)说了这句话:“成熟的爱情是因为爱而需要,不成熟的爱情是因为需要而爱”。

我认为或许也能这么说:“真正的爱情是因为爱而需要,而不是因为需要而爱”。很明显的,一个是爱对方,另一个则是爱自己。

我还在等待一个爱我,而我也爱他的人。爱情应该是双向的,如果不是,那只能说:“对不起,NEXT PLEASE!”

Hmm..the above statement is meant to be funny...with a funny sound saying..N.E.X.T P.L.E.A.S.E lidat...when I read it, hmm, seems a bit "arrogant"...I'm just trying to say...if not meant to be, then one gotta look forward and look for the next Mr/Ms Right...it's just a general statement...haha...

5 comments:

阿杰 said...

worr.. so insightful..

你的爱情成不成熟我不知道,但看得出阿吉蛮成熟的嘛 ;)

ur "arrogant line" reminds me this song, 我排着队拿着爱的号码牌~

香蕉皮 said...

Hmm that song is very familiar...but I cant remember the title nor the singer..haha..sun yan zi?

kevinkevin, ah Jie said...

嗯,电影主题曲,挺喜欢的。下次唱给你听。:)

香蕉皮 said...

Oh I know already... 《遇见》 right? :)

Kevin said...

yeah~ go ktv sing tis song bah. having a series of "hell-like 4-weeks" nx wk onwards. hope can 喘口气 in the midst of it.